Teaceremónia

2009 április 5.-én délután Dr. Sen Genshitsu, az Urasenke Teaszertartás-Iskola 15. nagymestere egy előadással melyet egy bemutató követett ismertette meg a közönséggel a teaszertartást. Az esemény előtt és után a vendégeknek teát szolgáltak fel. Én kis késéssel érkeztem így az elején a tea
k
óstolóról lemaradtam, amit szerencsére a végén sikerült bepótolnom. Az előadó Japán nyelven beszélt végig és a szöveget egy szinkrontolmács fordította. Az előadásában kitért arra, hogy a tea milyen fontos szerepet tölt be a Japán kultúrában,az emberre gyakorolt jótékony hatására, a történelmére és kialakulására. Ezután következett a teaceremónia kellékeinek bemutatása mint például a chawan azaz a teáscsésze, vagy a chasen ami a bambuszból készült kis seprű -féle amivel a teát keverik és habosítják. Miután az eszközökkel végzett elkezdődhetett a teaceremónia amit lépésről lépésre mutattak be, a megérkezéstől kezdve egészen a távozásig minden egyes mozzanatot lassan, hogy a mozdulatokat meg tudjuk figyelni. Az egész ceremónia alatt az előadó a különböző részeket szóban is elmondta, hogy mit kell csinálni és, hogy mi az amire figyelni kell. A bemutató után akinek volt kérdése az akkor feltehette a mesternek, majd lehetőség nyílt az eszközöket és a dekorációt jobban szemügyre venni és beszélni az előadókkal. Az előadás közben több ember előtt is láttam egy piros vagy zöld papír dobozkát amiről egészen a végéig nem tudtam micsoda, amikor vége lett az előadásnak, még volt lehetőségük a később jövőknek is egy tea kóstolóra és akkor derült ki, hogy a dobozka egy kis édességet tartalmaz amit a tea ivás előtt szoktak a vendégeknek felkínálni.

blog comments powered by Disqus